Avustralya'da Yaşam Notlari - Mevsim

Avustralya mevsimi icerikli bir bilgiye ihtiyac duyduguna gore yakinda seni de kangru cenneti topraklarda agirlayacagiz demektir. Guney yarim kureye gelisin hayirlara vesile olsun diyerek konumuza geri donuyorum.

Turkiye ile ters mevsim yasiyoruz. Yani Aralik ayinda Turkiye'de soguktan burnumuz kizarirken, burada (Sydney) 40 dereceyi gorup klimanin onunden ayrilamiyoruz. Sydney ile kiyaslarsak, Melbourne icin hava durumu biraz daha dusuk derecelerde seyrediyor diyebilirim.

Mutlaka ama mutlaka gunesten korunmak icin krem kullanmalisin. Hatta sadece krem kullanmakla olmaz, vucudunun her noktasina krem surdugunden emin de olmalisin. Krem surdugunu zannettigin ama surmedigin bolumler , aksam acili bir sekilde kendilerini gosterecekler sana (tecrubeyle sabit). 

Temmuz ve Agustos aylari Sydney icin soguk donemler. Bol bol yagmur yagip, ruzgarda bazen semsiyelerin kirildigi donemi buranin kis donemi olarak kabul edebiliriz. Kar nerede, karsiz kis mi olur dersen; ulke buyuk arayan mevlasini da bulur, kar da bulur. Lakin Sydney'de kar yagmiyor haberin olsun da kar eldivenlerini bosuna tasima buralara kadar.  

Daha da ayrintili olarak Sydney'in soguk mevsim tanimini istiyorsun, biliyorum. Turkiye'de yasayan cogu insan gibi ben de kombi ile evimi isitiyordum. Buraya gelince uzun sure evde bir eksiklik var diye dolastiktan sonra anladim ki,  Sydney'deki evlerde genel olarak isitma sistemi yok! Klima varsa onunla isinabilirsin, kliman yoksa sorun degil. Target, K-mart, Big-W gibi magazalardan bulabilecegin cok uygun fiyatli elektrikli sobalar isini fazlasiyla gorecektir.


Havalar nasil olursa olsun, sizin havaniz her daim iyi olsun (yazmazsam catlardim, yazdim rahatladim).

Sevgiler, 





Unknown

Korkma, hayallerini takip et!

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder