Avustralya Çay - Kahve Kültürü

Turkiye'de yasadigim donemde aslinda cay sever bir insan oldugumu, Avustralya'ya geldikten sonra farkettim.  

Bastan soyleyeyim: oyle ha deyince, simit-cay keyfi tadinda bir deneyim yasamak imkansiz ama cay bulabilecegin yerler tabiki var. Mesela, burada denedigim Thai- Milk Tea benim favorim oldu. Avustralya'nin Cin'den aldigi goc sebebiyle de degisik cay cesitleri satan yerler var.  Cok lezzetli caylar tabiki var burada lakin caydanlikta demlenmis bergamotlu bir cay benim hasret cektigim. Belki de caydan cok, cay muhabettlerinin hasreti, kim bilir. 

Neyse. Eski cay sever, simdinin kahve sevdalisi olarak Avustralya kahve kulturuyle tanismami anlatacagim size. 

Etrafta cok fazla kahve satan butik cafe vardi. Herkes kahve kokularini savurarak yollarda yuruyordu. Ben ise Turkiye'de cafe nero ve starbucks kahve deneyimlerim sebebiyle kahveye karsi tedirgindim. Kolayca bulabilecegim turk kahvesi yapan bir yer de yoktu. Ogrenci olup, kahvesiz bir yasami surdurmemin imkansizligini anladigimda, cay da bulamayinca kahve iceyim o zaman dedim. Yine de uzun bir sure minik termos kupam ile evde hazirladigim kahveyi tasidim. Tabi bu da bir yere kadar di ve sonunda buradaki kahve cennetine adim atabildim.

Uzgunum ama Turkiye'de bize pazarlama teknikleriyle pompalan Amerikan markasi Starbucks (bence) kahve degil. Yani tabiki kahve cekirdegi kullaniliyor ama kahve yapim surecinde de bir sorun oldugunu dusunuyorum. Belki de benim sansima hep yeteneksiz baristalar denk geldi, bilemiyorum. Ya sutten yanik tadi geliyordu, ya da kahvesi aci bir tat birakiyordu. Burada Starbucks'a ait cok az cafe var. 

Starbucks kahvelerinin kalitesizligi sebebiyle, Avustralya'da Starbucks Avustralyalilar tarafindan tercih edilmiyor. Gloria Jean's Coffee bu isin uzmani (bence). Bunun disinda Toby's Estate Coffee markasi ve Campos kahve cekirdegini kullanan neredeyse tum butik cafelerin de muh-te-sem kahveleriyle gununuze lezzet kattigini soyleyebilirim. 

Kahve kokulu bir Avustralya'da yasam yazisinin daha sonunda geldik. Bu kadar kahveden bahsettikten sonra sanirim ben de bir kahveyi hakketim. 

Sevgiler,



Unknown

Korkma, hayallerini takip et!

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder