Avustralya'da Yaşam Notlari - Spor

Spor yapma aliskanligi olan bir kulturun icinde yasamaya baslayinca, ister istemez bir kendine bakiyorsun simdi yalan yok. Uzaktan kumandanin ya da klavyenin tuslarina basmanin bir cesit spor sayilmasi gerektigini de savunmak isteyenler olabilir aramizda. Ne munasebet ! Tabiki ben degilim. Ben, olsam olsam benim konustuklarimi yaziya ceviren bir program yazsan ne guzel olur var ya derim esime, kumandayi da kas goz isareti eli bana uzatmasini ima ederek.

Kendimi bu kadar hirpaladigim yeter benim de gerceklerim vardi sonucta. Evet, benim zamanim yoktu. Evet, spor salonu uyelikleri birazcik pahaliydi. Hem 31 yasina kadar spor yapma cabalarim da goz onune alindiginda cok istikrarli degildim. Ya dil bariyeri cikarsa karsima ve ne yapmam gerektigini anlayamazsam? Ya cok yorulur ve ders calismaya vakit bulamazsam? Bu okuduklarinizin hepsi benim gerceklerim idi yani bahaneymis ben daha yeni anladim. 

Neyse gelelim etrafimda gorduklerime; 
Acik havada spor yapmayi sevenler icin guzelce yollari olan temiz ve genis parklar mevcut. Hani illa spor yapayim dusuncesinde olmasan bile, cok bunalirsan gidip bir banka oturup kosan insanlari izlerken rahatlayabiliyorsun. 

Parklarda sadece kosan insanlari degil, yoga yapan, yeni dogum yapmis olan kadinlarin parklarda hizla pusetleri ittirmelerini veya cocuklariyla cimlerde yuvarlanan hatta cocuklarini agirlik olarak kullanarak spor yapan yetiskinleri bile gormek mumkun. 

Yolda yuruken ya da trafik lambasinin yayalar icin yesile donmesini beklerken, kosmaktan yuzu gozu kizarmis ve nefes nefese olan insanlari gorebiliyorsun. Tabi soylememe gerek yok sanirim kosu ayakkabbisi, mini kosu sortu ve kolsuz kosu t-shirtu ile aksam ya da sabah Sydney sokaklarinda kosan insanlari gormek cok siradan bir goruntu. 

Genel olarak erkekler de kadinlar da spor yapmayi hayatlarinin bir parcasi haline getirmis gibi gozukuyor. En azindan benim yasadigim alanlarda parklar ve spor salonlari genelde dolu oluyor. 

E tabi, korle yatan sasi kalkarmis misali ben de spora karsi olan onyargimi yendim. Ilk once yuruyus yaparak, sonra kosmaya baslayarak, daha sonra yoga yaparak ve su anda da personal trainer ile haftada bir kez calisiyorum. Keske daha gencken spor yapmayi hayatimin icine dahil edebilseymisim diyorum. 

Hareketi bol gunlerimiz cok olsun.
Sevgiler,



Unknown

Korkma, hayallerini takip et!

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder