Avustralya'da Yaşam Notları - Ulaşım

Sydney'de toplu tasima sistemi uzerine kisaca bildiklerimi paylasmak istiyorum, sizlerle. Araclar temiz, insanlar guven icerisinde telefonlarini ve tabletlerini kullanarak ya da kitaplarini okuyarak yolculuklarini yapiyorlar. Bu kadar cok kitap okuyan insani gormeyi basta yadirgasam da artik alistim.

Genel olarak toplu tasima sistemi duzen, guven ve temizlik uzerine kurulu. Kullanmak istediginiz toplu tasima aracinin zaman cizelgesine buraya tiklayarak ulasabilirsiniz. O bana zor gelir diyorsaniz da size iki tane uygulama onerebilirim. Tripview ve TripGo size fazlasiyla yardimci olacaktir. Bazi istasyonlarda biletinizi okutmaniz icin gise bile bulunmuyor. 


Bilet cesitleri 

My train, my bus ya da my ferry ismindeki biletleri haftalik, gidis-gelis, ya da tek yon olarak satin alip, istediginiz yere gidebilirsiniz.


Biletleri nereden satin alacagim?

Biletinizi istasyonlar icerisindeki bilet giselerinden ya da bilet makinelerinden ve istasyon ya da durak yakinlarinda bulunan bizim dilimizde bakkal gorunumlu onlara gore convenience store isimli dukkanlardan alabilirsiniz. Ben bu dukkanlari aramaktan pek hoslanmadigim icin genelde biletlerimi istasyonlarin icinden almaya dikkat ediyordum. Ediyordum cunku artik Opal Card sistemini kullaniyorum, icine kredi yuklediginiz kartiniz sizin isteginize gore belirlediginiz belli bir limitin altina dusunce otomatik olarak kredi kartinizdan tekrar yukleniyor. Otomatik odeme talimati vermediyseniz istasyon iclerindeki giseler ya da daha once bahsettigimiz bakkal gorunumlu dukkanlari kullanmaniz gerekiyor. 


Tabi bahsetmeden gecemeyecegim en onemli konu ise, saygi. Insanlar birbirine saygiyla yol veriyor. Tren kapilari acildiginda iceri dalmaya calismadan, kapinin sol tarafinda dikilerek inenlere yol veriliyor. Kimse kimsenin ensesinde boza pisermeye ugrasmiyor. Herkes kisisel alan sinirlarina saygili olarak yolculuklarini yapiyor. 



Bu bahsettigim sistemin benzeri farkli bir isimle (myki)Victoria Eyalatinde de kullaniliyor. Melbourne gezimiz sirasinda biz de myki satin almistik. Son olarak, burada da yine trenler temiz, yine insanlar temiz, yine guven hissi ve yine herkes birbirine saygili. 

Sevgiler,




Unknown

Korkma, hayallerini takip et!

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder