Champix ile Sigarayı Bıraktım


Doğum günümü kutlarken, CHAMPIX ile gelen yeni hayatımın kutlaması olduğundan habersizdim. Yeni yaşımın şerefine arka arkaya sigara yakarak doğum günümü sözde(!) kutluyordum. Ertesi gün, kendime yeni yaşam hediyesi olarak CHAMPIX aldım.

Champix kullanmaya başladıktan 10 gün sonra sigara içmeyi tamamen unuttum. Ara sıra mide bulantısı hissi gibi kesinlikle mide bulantısı değil sadece o hissi yaşasam da bol su ve krakerle bunu bastırdım.

En son sigaramı tam 127 gün önce içmişim. Eğer sigara içmeye devam etseydim şu ana kadar 2540 tane daha sigara içmiş olacaktım. İşte beni en çok ürperten sayı da bu oluyor.

Sigara içmek tedavi edilmesi gereken bir bağımlılıktır. Hayatın tadına varmanız için doktorunuzdan ya da en yakın eczaneden CHAMPIX hakkında bilgi almanızı çok çok çok ama çok isterim.

Peki CHAMPIX nedir ve ne için kullanılır ? (Prospektüsten alınan bilgiler)

CHAMPIX sigara içmeyi bırakmanıza yardımcı olmak üzere geliştirilmiş sigarada bulunan nikotin maddesini içermeyen bir ilaçtır.
CHAMPIX sigara bırakma ile ilişkili yoksunluk belirtilerinin giderilmesine ve sigaraya duyulan ihtiyacın azalmasına yardımcı olabilir.
Tedavi alırken sigarayı bırakma gününden sonra sigara içmemeniz tavsiye edilmesine rağmen, CHAMPIX aynı zamanda tedavi altındayken içtiğiniz sigaralardan alacağınız zevki de azaltabilir. Sigarayı bırakma günü, tedavinin ikinci haftası içinde sigaranın bırakıldığı günü belirtir.
CHAMPIX 1.0 mg tabletler açık mavi, film kaplı, kapsül içinde, bir yüzünde “ Pfizer “ diğer yüzünde “CHX 1.0”  yazan tabletlerdir.
CHAMPIX 1 mg’ın 28, 56 ve 112 tablet içeren formları, CHAMPIX 0.5 mg’ın 11 tablet içeren formu ile kombine olarak (birlikte) mevcuttur.

Champix kullanmadan önce dikkat edilmesi gerekenler:
Eğer vareniklin tartarat veya CHAMPIX’in içerisindeki diğer yardımcı maddelere karşı aşırı duyarlı (alerjik) iseniz CHAMPIX kullanmayınız.
    Etkin madde: Vareniklin tartarat
    Yardımcı maddeler: Selüloz, susuz kalsiyum hidrojen fosfat, kroskarmeloz sodyum, silika, magnezyum stearat, opadry mavi (hipromeloz, titanyum dioksit, makrogol ve FD&C#2/Indigo karmin alüminyum lake), opadry şeffaf (hipromeloz ve gliserol), saf su.


Unknown

Korkma, hayallerini takip et!

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder