Uçuk kaçık dertler

Tıp dilindeki adı herpes simplex olan bir virüs ama biz uçuk demişiz, niyeyse. Sinsi virüsümüz üzüntü, stres veya aşırı sıcağa maruz kalma gibi nedenlerle aktif hale gelebilir. Hunharca işgal ettiği dudak bölgemizde varlığını en fazla 10 gün sürdürür. Hatta bu akıllı virüsümüz gıdıklanma ve hafif kaşıntı hissiyle geleceği noktayı belli eder. Nasıl oluyorsa her seferinde de aynı noktadan, milim bile şaşmadan vurmayı becerir. 

Bu kadar ayrıntıdan anlayacağınız üzere, ben de uçuktan çok çekenlerdenim. Bir yer belirledi kendine ne zaman üzüleyim, strese gireyim ya da azıcık halsiz hissedeyim hemen orada. Hatta sınav dönemlerimin vazgeçilmez yoldaşı da diyebilirim. 

Benim için en hızlı çözümü sunan Zovirax uçuk kremi idi, yakın zamana kadar. Sonra ne olduysa bilmiyorum fayda etmemeye başladı. Eskisi gibi işe yaramadığını fark etsem de bir umut diyerek çaresizce kullanıyordum taaaa ki meşhur parabensiz ve sülfatsız PawPaw (po poo) ile tanışana kadar. 


Papaya özü içeren, kırmızı paketli merhemi Sydney'de bir çok kişinin elinde görebilirsiniz. Papaya merhemi hakkında 0 bilgiye sahip ben ise bu kırmızı tüpleri gördüğümde sadece dudak nemlendiricisi olduklarını sanıyordum.

Lucas ve CocoIsland-PapayaGold markaları tarafından üretilenler geniş dağıtım ağı sebebiyle Sydney'de market raflarında bile önünüze çıkabilir. İngilterede ise  PapayaGold markası ile satışı yapılıyor. CocoIsland ve Papayagold algı farklılığı yaratmamak için Lucas'ı taklit ederek kırmızı rengin tonlarını zemin olarak kullanıyor. 

Lucas, 100 yıldan fazla bir geçmişe sahip, ilk papaya merhemi üreten Avustralya markası. Yeni nesil rakibi CocoIsland ise güneş kremi ağırlıklı bir Avustralya markası ve ürünü farklılaştırmak için PapayaGold markası ile birleşerek 20 faktörlük güneş koruyucu özelliği de eklemiş. Ben de bu sebeple CocoIsland papaya merhemini seçmiştim lakin içerik olarak bakıldığında çok da büyük bir fark sağlayabileceğini sanmıyorum artık :)

Zovirax'ın aksine kokusuz ve tadı olmayan papaya merhemi, ilk denemeden sonra azılı uçuğumun havasını söndürmeyi başardı hem de üçte biri fiyatına. 

Papaya merhemi antibakteriyal ve antiviral özelliklere sahip olduğu için 
  • Hafif yanık ve haşlanma vakalarında,
  • Güneş yanıklarında,
  • Sıyrıklarda,
  • Pişik vakalarında, 
  • Böcek ısırmalarında,
  • Diken batmalarında da yarar sağladığı gibi dermatitli ve egzamalı bölgelerde de yararlı olabilir. 


Ben pawpaw merhemini bundan sonra da kullanmaya devam edeceğim. Avustralya'da yaşamanın sevindirici taraflarından biri bu merheme çok kolay şekilde ulaşabilmek sanırım. Türkiye'ye dönerken bir valiz stok yapmayı düşünüyorum. 




Unknown

Korkma, hayallerini takip et!

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder